Welkom bij Volkstuin vereniging Hellevoet.

Het volkstuincomplex ligt aan de Stormweg, net buiten Hellevoetsluis op het eiland Voorne-Putten.

De tuinvereniging is opgericht op 12 november 1963 en is koninklijk goedgekeurd op 3 juni 1971.

De vereniging telt zo’n 142 leden en het complex is verdeeld over ongeveer 190 tuinen. De meeste tuinen zijn 10 of 20 roe (1 roe is 16m2). sommige leden hebben meerdere/dubbele tuinen.

De vereniging heeft ook een verenigingskas “Het Glazenhuis” waar onder andere potgrond, kunstmest en koemestkorrels kunnen worden gekocht.

Tevens is het mogelijk om via de vereniging zaden, pootgoed en jonge plantjes te bestellen.

Het motto van de vereniging is dat een ieder op zijn eigen wijze moet kunnen tuinieren, mits dit gebeurt binnen de grenzen van wat acceptabel is voor de omgeving.