Bestrijdingsmiddelen

Volkstuinvereniging Hellevoet Richtlijnen voor het gebruik van gewasbescherminqsmiddelen en bestrijdingsmiddelen.

1. Het uitgangspunt van volkstuinvereniging Hellevoet is het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen en bestrijdingsmiddelen zoveel mogelijk te beperken.

2. Het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen en bestrijdingsmiddelen wordt onder voonwaarden toegestaan.

3. Alleen die middelen mogen worden toegepast, die door de overheid zijn goedgekeurd voor particulier gebruik. Deze middelen zijn dus vrij verkrijgbaar.

4. Het gebruik van deze middelen mag alleen volgens de voorschriften en voorwaarden van de fabrikant toegepast worden.

5. Er zijn voor het bestrijden van plantenziekten en luis ook verschillende biologische middelen in de handel, ook hiervoor geldt alleen toepassen volgens de voorschriften en voorwaarden van de fabrikant.

6. De middelen moeten worden verspoten bij windstil weer en met een anti vernevelingskap om de nozzel.

7. Het is niet toegestaan op de grens met de aangrenzende tuinen deze middelen toe te passen. Hier minimaal 50 cm afstand houden.

8. De middelen moeten in een afsluitbare metalen kast bewaard worden.

9. Het uitgangspunt moet worden om te tuinieren zonder bestrijdingsmiddelen en met een beperkt gebruik van gewasbeschermingsmiddelen.

Het bestuur van volkstuinvereniging Hellevoet.

Total Page Visits: 1200 - Today Page Visits: 2